Update: Landelijke storing personenalarmering verholpen
Update dinsdag 14 november
Livio heeft van Tunstall officieel bericht ontvangen dat de landelijke storing met de personenalarmering is verholpen. Dit betekent dat alarmeringen weer binnenkomen bij de Livio Zorgcentrale. Cliënten die gebruikmaken van de personenalarmering van Livio kunnen dus weer alarmeren wanneer dit nodig is.
Zorgteams zijn inmiddels op de hoogte gebracht en ook cliënten/contactpersonen worden over de gewijzigde situatie geïnformeerd.
Livio vindt het erg vervelend dat het incident heeft gezorgd voor bezorgdheid en is blij dat cliënten weer gebruik kunnen maken van personenalarmering.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bericht maandag 13 november: Landelijke storing personenalarmering
Op dit moment is er een landelijke storing met de personenalarmering van Tunstall. Livio maakt voor haar extramurale cliënten (zorg aan huis) gebruik van dit systeem. Dit betekent wanneer cliënten op een alarmknop drukken de alarmering niet binnenkomt bij de zorgcentrale van Livio.
Het gaat om circa 840 cliënten die personenalarmering afnemen van Livio. Dit zijn veelal cliënten die thuis wonen. Daarnaast geldt het voor cliënten die gebruikmaken van personenalarmering en wonen op Livio locatie de Broekheurnerstede.
Livio heeft de zorgteams op de hoogte gebracht en probeert alle cliënten en/of contactpersonen die gebruik maken van dit systeem te bereiken. Cliënten en contactpersonen worden erop geattendeerd om bij een calamiteit gebruik te maken van het nummer 053-792 0169. Dit nummer komt met prioriteit bij Livio binnen. Daarnaast benadrukken we dat mensen in geval van nood 112 bellen.
Livio voelt zich verantwoordelijk voor de veiligheid en welzijn van de cliënten en doet er alles aan om de risico’s te beperken. Het is nog onbekend op welke termijn er een oplossing is. Als het systeem het weer doet, zullen we dit bericht updaten.