Op de wachtlijst
Het kan zijn dat er op de locatie van uw voorkeur niet direct een geschikt appartement beschikbaar is. Dan wordt u op de wachtlijst geplaatst. In de wet langdurige zorg zijn vier verschillende wachtlijststatussen vastgelegd. Deze kunt u hier bekijken.
Wilt u uw wachtstatus of classificatie weten? Vraag het aan de cliëntadviseur van uw voorkeurslocatie.
Wilt u uw wachtstatus of classificatie weten? Vraag het aan de cliëntadviseur van uw voorkeurslocatie.
We zijn ons ervan bewust dat wachten op een geschikt appartement lang kan duren. We doen ons uiterste best om u zo snel mogelijk van een passende woning te voorzien.
Er is een appartement beschikbaar, wat nu?
Zodra er een appartement beschikbaar komt neemt uw cliëntadviseur contact met u op. Het kan dan allemaal erg snel gaan. Het is goed om daar vooraf al rekening mee te houden. Uw cliëntadviseur maakt met u op zeer korte termijn een afspraak voor een bezichtiging. Samen gaat u het appartement bekijken. Bent u enthousiast? Dan kunt u direct, of de volgende dag aangeven het appartement te accepteren.
Minder enthousiast? Dan kunt u natuurlijk ook weigeren. In totaal kunt u twee keer een appartement niet accepteren. Na de tweede weigering moeten we u helaas weer onderaan de wachtlijst plaatsen. Hierover zijn landelijke afspraken gemaakt waar ook Livio zich aan moet houden.
Zodra er een appartement beschikbaar komt neemt uw cliëntadviseur contact met u op. Het kan dan allemaal erg snel gaan. Het is goed om daar vooraf al rekening mee te houden. Uw cliëntadviseur maakt met u op zeer korte termijn een afspraak voor een bezichtiging. Samen gaat u het appartement bekijken. Bent u enthousiast? Dan kunt u direct, of de volgende dag aangeven het appartement te accepteren.
Minder enthousiast? Dan kunt u natuurlijk ook weigeren. In totaal kunt u twee keer een appartement niet accepteren. Na de tweede weigering moeten we u helaas weer onderaan de wachtlijst plaatsen. Hierover zijn landelijke afspraken gemaakt waar ook Livio zich aan moet houden.
Wonen met spoed
Het kan ook voorkomen dat u zo snel mogelijk een appartement nodig heeft. Bijvoorbeeld omdat er een crisis is of omdat u na een ziekenhuisopname niet meer terug kunt naar huis. Als er op dat moment bij Livio geen geschikte plek voor u is, zijn we genoodzaakt om uit te wijken naar een zorginstelling buiten de regio. Vanzelfsprekend kunt u altijd terug naar Livio wanneer er een passende plek beschikbaar is.
Het kan ook voorkomen dat u zo snel mogelijk een appartement nodig heeft. Bijvoorbeeld omdat er een crisis is of omdat u na een ziekenhuisopname niet meer terug kunt naar huis. Als er op dat moment bij Livio geen geschikte plek voor u is, zijn we genoodzaakt om uit te wijken naar een zorginstelling buiten de regio. Vanzelfsprekend kunt u altijd terug naar Livio wanneer er een passende plek beschikbaar is.
Heeft u vragen of wilt u actuele informatie over onze wachtlijst? Neemt u dan contact op met de cliëntadviseur.