Een indicatie aanvragen via het CIZ
Het aanvragen van een indicatie via het CIZ kan een lastig proces zijn. Om u zo goed mogelijk te ondersteunen bij het doen van deze aanvraag, hebben we een gemakkelijk stappenplan voor u samengesteld.
Voordat u start met de aanvraag, is het verstandig om de volgende documenten bij de hand te hebben:
- Identiteitsbewijs of paspoort
- Contactgegevens contactpersonen
- Contact gegevens van eventuele wettelijke vertegenwoordiger
- Adresgegevens van de huisarts
- Polisnummer zorgverzekering
Daarnaast moet u enkele zaken meesturen met de aanvraag.
- Doet u de aanvraag voor iemand anders? Dan moet u het machtingsformulier invullen en deze meesturen met de aanvraag.
- Een bewijs dat u de wettelijk vertegenwoordiger bent (verplicht indien van toepassing).
- Kopieën van medische gegevens die belangrijk zijn voor uw aanvraag:
- (Verplicht) Documenten van een arts of behandelaar waarin staat wat de diagnose is en op welke datum deze is gesteld. Het CIZ moet er zeker van zijn waar de documenten vandaan komen. Zorg daarom dat bijvoorbeeld de handtekening van de arts of behandelaar erop staat, of een logo of stempel van de organisatie waar u de behandeling krijgt;
- (Verplicht) Een document van een arts/behandelaar over de behandeling(en) die u volgt, het effect van de behandeling, en hoe uw aandoening zich waarschijnlijk ontwikkelt;
- Een beschrijving hoe het lichamelijk en geestelijk met u gaat en welke zorg u nodig heeft, nu en in de toekomst;
- Uw zorgplan en/of behandelplan, als u dit heeft.
Heeft u alles voorbereid? Dan kunt u starten met de aanvraag. Via onderstaande knop opent de aanvraagpagina van het CIZ in een nieuw tabblad. Zo heeft u de handleiding en het aanvraagscherm beiden binnen handbereik.